Address: Riddargatan 12, Stockholm 08-6114300

Team Training

 

Vill du ha personlig träning men gillar vad team känsla kan göra för din motivation?
Under Construction arbetar med individuell utveckling och personliga träningsprogram. Därför har vi utvecklat ett schema med PT grupper där våra medlemmar har möjlighet att boka tre pass i veckan vilka ingår i medlemskapet.  På så sätt skapar vi förutsättningen att ge våra kunder individuell coachning även i grupp.
Våra klasser är indelade i färger, där varje färg motsvarar olika typer av träning. Vi vägleder dig till de klasser som passar dina personliga mål och förutsättningar bäst.

• Liten grupp, 4-8 personer/pass
• 4 olika träningsnivåer med 16 olika typer av pass; Rörlighet/återhämtning, Funktion, Kapacitet och Cross
• 30 klasser i veckan, morgon lunch och kväll
• Ingår i medlemskapet

Höstschema

tt 2016

 

Passbeskrivning

GREEN
Här jobbar vi med att förbättra rörligheten i kroppens muskelkedjor och rörelsemönster genom dynamiska övningar, statisk stretch eller uppmjukande av bindvävsstrukturen med hjälp av olika redskap. Detta är lågintensiva klasser som passar alla oavsett mål och nivå!

  • Mobility- rörlighetsträning samt ledmobilisering
    Yoga- rörlighetsträning, nedvarvning för kropp och sinne

 BLUE

Under våra blå klasser jobbar vi med att förbättra teknik för kroppens grundliga rörelsemönster; knäböj, utfall, gång & löpsteg, fällning i höftled, rotationer samt press och drag. Vi har även klasser som är inriktade mot att förstärka hjärtats slagvolym. Där arbetar vi med konditionen genom olika övningar som utmanar kroppens och hjärtats cirkulationsförmåga.

  • FullBody –  Helkroppsträning med inslag av kroppens alla grundrörelser press, drag och rotation.
    Cardio – Konditionsträningspass med variation i intensitet och arbetstid.
  • Olympiska lyft- träning för att lära sig lyften ryck och stöt. 
  • Core- Träning för kraftöverföring, kraftskapande och stabiliserande genom bålen.
  • Running- Utomhuslöpning (endast under vår, sommar och höst)
  • SomaMove– Dynamisk atletisk helkroppsträning
  •  Gymnastik  – En klass med fokus på kroppskontroll, rörlighet och styrka med din egen kropp som motstånd. Du blr utmanad efter din egen förmåga.
  • Kettlebells/TRX- Helkroppsträning med kettlebells och TRX som redskap. Kroppens alla grundrörelser tränas.
  • Movement Quality- Öka kvalitet, kapacitet och effektivitet i dina rörelsemönster genom styrka, kroppskontroll och rörlighet

 RED

  • Klasser där vi utmanar kroppen genom tuffa övningar som kräver rörlighet och kroppskontroll, för att bygga styrka. Dessa klasser kan utföras av den som klarar av våra blå klasser med goda rörelsemönster och kontroll.
  • Upper -Styrketräning för främst överkroppen med krävande gymnastiska och viktbaserade övningar
  • Lower– Styrketräning för främst benen med krävande gymnastiska och viktbaserade övningar.

På Upper och Lower Red samt Cross tar vi endast emot de medlemmar som fått godkänt av sin Personliga Tränare på  de rörlighetstester som krävs för få delta på dessa klasser.
Då dessa klasser genomförs med tyngre belastning förutsätter det att teknik och rörlighet är god för att minimera skaderisk och förbättra prestation.

BLACK
En mycket tuff nivå av klass där höga krav sätts på styrka, uthållighet och explosivitet. Här väntar en utmaning som oftast innebär korta men extremt intensiva pass. Dessa klasser rekommenderas till den som klarar av alla andra klasser med mycket god teknik.

  • Cross- Varierande helkroppsträning för hela kroppens kapacitet i styrka, rörlighet, uthållighet och explosivitet.